Mit jelent a keresőoptimalizálás? SEO

Lényege egy mondatban: egy adott szóra, kifejezésre előrébb szerepeljünk a keresőmotorok organikus találatai között, ezáltal jelentősen növelve a weboldalra érkező látogatók számát.

Hogyan segíti a SEO a vállalkozásodat?

Egy keresés során az emberek 95%-a csak az első oldali találati listát nézi meg.

 

Ha igazán biztosra akarsz menni honlapod keresőoptimalizálása során, akkor érdemes futtatni egy Google Ads keresési kampányt, egy alacsonyabb összegből (10.000 Ft pl.), azokra a kulcsszavakra, amikre amúgy terveznéd optimalizálni honlapod.

Ezzel a teszttel ki tudod próbálni melyik kulcsszóra milyen minőségű látogatókat kapsz, melyik kulcsszó generál nagyobb aktivitást honlapodon. Illetve melyik kulcsszóra érkező látogatók azok, akik vásárolnak, regisztrálnak, feliratkoznak…

Vajon a potenciális vásárlóid arra a szavakra keresnek, amire Te gondolod? Általában nem, ezért is érdemes ezt a tesztet kipróbálnod.

Így könnyen rájöhetsz, hogy a megfelelő szavakra optimalizálod-e a honlapod, és megkíméled magad attól, hogy vaktába belevágj egy hosszú munkába. Mert igen a keresőoptimalizálás hosszú munka, de nagyon hatékony, és hosszútávon megtérül.

Ha mást bízol meg weblapod keresőoptimalizálásával, akkor megóv attól, hogy olyan szavakba fektess, amelyek számodra egyszerűen nem hatékonyak.

 

A sebesség mindig is nagyon fontos volt a keresőoptimalizálásban, de ezt a sebességet sokáig egy számmal, másodpercekben tudtuk csak mérni. Az elmúlt időszakban azonban a Google egy új riportot hozott létre a Google Search Console-ban Core Web Vitals néven, aminek 4 fontos és valós saját adatokon alapuló mutatója van:

  1. FID – First Contentful Paint Az első vizuális tartalomválasz azt az időpontot jelöli, amikor a rendszer megkezdi az első szöveg vagy kép megjelenítését. Magyarul: interaktivitás
  2. LCP Largest Contentful Paint- A legnagyobb vizuális tartalomválasz azt az időpontot jelöli, amikor a rendszer megjeleníti a legnagyobb szöveget vagy képet. Magyarul: betöltődés
  3. CLS – Cumulative Layout Shift Az Elrendezés összmozgása mutató az oldal megjelenítési területén látható elemek mozgását méri. Magyarul nevezzük vizuális stabilitásnak.
  4. TI – Time to Interactive Az interaktivitásig eltelt idő az az idő, amely ahhoz szükséges, hogy az oldal teljesen interaktívvá váljon.

Ezek a szempontok rangsorolási tényezők! Ha használod a Search Console-t akkor egyszerűen leellenőrizheted a saját honlapodnál.

 

A honlapod akkor felel meg a Core Web Vitals elveinek, ha

 

 

A következőkben elemzem az on page és off page seo-t, és a technikai seo-ról is lesz szó!

Tarts velem!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük