Biztos vagyok benne, hogy már nem először találkozol az asszisztens szóval és tisztában vagy azzal is, hogy egy asszisztens az a személy, aki segít a mindennapi feladatok elvégzésében, aki zökkenőmentessé teszi egy cég működését. Aki rengeteg terhet le tud venni a cégvezető válláról, hogy jobban fókuszálhasson a jövőre, a fejlődésre. Rendben, ez világos, na de miért virtuális? Erre is roppant egyszerű a válasz. Nincs ott az irodában fizikailag, hanem onnan távolabb akár otthonról akár a tengerpartról vagy a sarki kávézóból látja el a feladatait.
“A virtuális asszisztens (általánosan rövidítve VA, gyakran virtuális irodai asszisztens) egy gyűjtőfogalom, amit azokra a magasan képzett szakemberekre használunk, akik virtuálisan, a távolból (otthonról, úgynevezett „home office”-ból), segítenek vállalkozásoknak, támogatják azok működését. (…)
A virtuális asszisztensek szabadúszó, egyéni vállalkozók, akik szerződéses kapcsolatban állnak ügyfeleikkel. A saját vállalkozásuk adózásáért saját maguk felelnek, vagyis az ügyfélnek nincs gondja a munkabérre, járulékokra, munkaviszonnyal kapcsolatosan jelentkező egyéb teendőkre. A virtuális asszisztens egyszerre több ügyfelet is kiszolgálhat.” Wikipedia
Hazánkban még közel sem annyira elterjed a virtuális asszisztensek alkalmazása, mint külföldön. A virtuális asszisztens jellemzően nem áll alkalmazásban egy céggel sem, hanem vállalkozóként, egyszerre több cégnek is segít a működéshez szükséges feladatok elvégzésében. Ez miért is jó cégeknek, vállalkozásoknak? Ha még nincs annyi teendő, hogy egy személyt alkalmazzanak erre a feladatra, de a vezetőnek már túl sok idejét veszik el ezek a feladatok, jó megoldás a kiszervezés. Időt és pénz spórolhat meg vele a cég. Nem veszi el az időt a cég fejlődése elől, hiszen a vezetőnek marad ideje és energiája azokkal a dolgokkal foglalkozni, akik előrébb lendítik a céget. Pénz spórolhat meg, hiszen nem kell senkit pluszban alkalmazni, hogy a feladatokat ellássa, nem kell a járulékokkal, szabadsággal foglalkozni, hiszen ahogy már említettem, a virtuális asszisztens vállalkozóként látja el a feladatokat.
Összegezzük az előnyöket, miért jó egy virtuális asszisztensnek kiszervezni a feladatokat:
– Mivel vállalkozóként végzi a feladatokat, így a munkájáról számlát ad, ami költségként elszámolható.
– Nincs üresjárat munkaidőben, csak a tényleges munkáért fizet a cég.
– Nincsenek munkabérek, járulékok, nem kel a bérszámfejtéssel bajlódni.
– Időt, kapacitást és energiát szabadít fel, aminek köszönhetően előrébb lendíthető a cég.
– Segít, hogy hatékonyabb és eredményesebb működhessen a cég.
Milyen feladatokat lát el egy virtuális asszisztens?
Erre nem könnyű a válasz, mivel nagyon széles az a skála, miket ellátnak, ugyanis nincs két egyforma tudású VA. Van, aki egy általános asszisztens feladatait végzi, van, aki grafikával is foglalkozik, más a marketinget részesíti előnyben, míg megint más inkább a könyvelésben mozog otthonosan.