Sokan mondják, milyen jó neked otthonról dolgozhatsz… Igen, vannak ennek árnyoldalai is, amik az első időben nagyon hiányoztak:
Nincs egy kolléganő, akivel néha meg tudom törni a munka monotonitását, vagy megbeszélni egy adott problémát, vagy netalán tanácsot kérni a gyereknevelésben. Nincsenek nagy közös kávézások…
Fura dolog, hogy pont az hiányzik, amit régebben nagyon nem szerettem: hárman-négyen egy irodában és folyton beszél valaki, hol munkáról, hol magánéletről.
De itt van egy közösség, ahol mindenki hasonló, ahol tudják, miről beszéltem eddig, hiszen mindenki otthonról, virtuálisan dolgozik.
És az is nagyon jó, ha van szakmai problémád a csoportban bármikor felteheted, annyi különféle területre szakosodott kolléga van, hogy néhány perc és valaki segít.
És végre személyesen is megismertük egymást, akikkel hosszasan beszélgetünk a virtuális térben, végre arcokat kapcsolhattunk a nevekhez. Július 15-én volt az első virtuális asszisztens találkozó a Virtuális Irodaház szervezésében.
Nagyon jól éreztük magunkat, volt minden: sok szakmai téma, probléma megbeszélés, ismerkedés, vidámság, jó kaják. Székesfehérvár, Pápa, Nyíregyháza, Pécs, Bonyhád, Szombathely és még sorolhatnám, aki képviselte magát a találkozón.
A Virtuális Irodaház „anyja” Szabó Ági, aki maga is virtuális asszisztensként kezdte.
Úgy, ahogy sokan közülünk, nem szeretett volna visszamenni a gyermeke születése után az előző munkahelyére. Álmodott egy nagyot, majd egy még nagyobbat. Létrehozta ezt a közösséget, töretlen lelkesedéssel és pozitivitással mentorálja, segíti az úton elinduló kolléganőket.
Az a jó a csoportban, hogy sokan sokfélék vagyunk, és nem csak a szolgáltatási palettára értem ezt, más a gondolkodásunkra, a hozzáállásunkra, a tapasztalatunk, a motivációnk, a munkastílusunk. De egymástól és Ágitól is nagyon sokat lehet tanulni.
A legtöbb anyuka, aki kisgyermekek mellett vált pályát, félve indul útnak, tele kérdésekkel. És itt a KÖZÖSSÉG EREJE.
Mit mond Ági mi kell ahhoz, hogy Te is virtuális asszisztens legyél?
„Elengedhetetlen a precizitás, a jó helyesírás és az igényes munkavégzés, valamint az is, hogy otthonosan mozogjunk a virtuális térben. Fontos azt is tudatosítanunk magunkban, hogy minden egyes feladatunknak határidői vannak, és mivel vállalkozóként tevékenykedünk, teljes mértékben mi vagyunk felelősek ezek betartásáért, az időnk hatékony beosztásáért. Lényeges az is, hogy kitartóak, elhivatottak és céltudatosak legyünk, mivel az üzleti életben lavírozva mélypontokat is megélünk majd, amelyeken át kell lendülnünk. Nem árt továbbá arra is felkészülnünk, hogy rengeteg időt és energiát kell majd fordítanunk az ügyfélszerzésre. „
És ami az egyik legfontosabb energiát kell fordítani az önmenedzselésre, ami szerencsére tanulható, de ki is szervezhető. Ebben tudok Neked segítséget nyújtani.
Ha nehézséget okoz az énmárkád építése, marketing szakemberként segítek kialakítani a stratégiád, fogom a kezed, hogy melyik úton indulj el.
A cikk az első találkozóról a Virtuális Irodaház oldalán olvasható: https://bit.ly/3BmSSVj